Aj napriek tomu, že značka WNDRLND vznikla len pred dvomi rokmi, patrí už dnes medzi tie s prívlastkom „obľúbené“. Neodolateľné klobúky, ktoré si všimne azda každý, si za veľmi rýchly čas získali srdcia stoviek zákazníčok, ktoré sa k produktom značky opäť rady vracajú. Individuálny prístup a spokojnosť zákazníkov posúvajú módne doplnky značky WNDRLND každým dňom vpred. Ako štýlové klobúky vznikajú a v čom spočíva ich výnimočnosť? Nielen to, ale i množstvo ďalších zaujímavostí zo zákulisia mladej slovenskej značky WNDRLND, nám v exkluzívnom rozhovore len pre M magazín.sk, prezradila jej samotná zakladateľka – Diana Habánková.

Veľmi rafinovaný názov značky už na prvý pohľad veľa prezrádza. Ako tento názov vznikal a prečo práve takýto výber?
Vždy som snívala o tom, že by som chcela podnikať a mať niečo vlastné. Zakaždým, keď mi napadol nejaký zaujímavý názov značky, zapísala som si ho a zároveň som vytvorila konto na Instagrame, aby mi ho nik neobsadil. Keď som sa rozhodla založiť biznis s klobúkmi, už som len vybrala ten názov, ktorý sa mi najviac páčil a mala som pocit, že sa hodí. To mi ušetrilo naozaj veľa času. Inak sa za názvom WNDRLND nenachádza žiadny špeciálny význam. Jednoducho sa mi ten názov páčil a zvykli si naňho aj zákazníčky, z čoho sa teším.

Značka WNDRLND patrí medzi mladé slovenské móde značky. Kedy značka vznikla a čo všetko jej vzniku predchádzalo?
Nápad rozbehnúť podnikanie s klobúkmi prišiel niekedy na jeseň v roku 2016. Povedala som si, že to nemôže byť nič komplikované, len nakúpim klobúky a vytvorím nápis. To som však bola veľký optimista. Prvý mesiac až dva mi trvalo, kým som sa naučila na klobúky písať naozaj krasopisne. Prvými pokusmi by som sa naozaj nikde nechválila (smiech). Teraz by som už nápis vytvorila aj poslepiačky. Následne som niekoľko týždňov riešila dodávateľov, spôsob, akým chcem predávať, marketing, druhy platby, ako budem doručovať a s tým súvisiace balenie klobúkov, aby sa nepoškodili a nepokrčili, a mnoho ďalších záležitostí, s ktorými sa pri zakladaní biznisu človek musí popasovať. S predajom som reálne začala začiatkom leta 2017.

Predstavila a popísala by si nám portfólio značky WNDRLND? Ako sa ponuka značky v priebehu rokov zmenila?
Mojím hlavným produktom sú veľké dámske plážové klobúky. Postupne som každú sezónu pridávala rôzne novinky. Prvý rok to boli pánske klobúky, ktoré získavajú stále vyššiu popularitu, keďže čo doskladníme, to sa vypredá (smiech). Ďalej sme pridávali nové a nové farebné varianty, čo tešilo najmä kreatívne duše, ktoré majú rady farby. Tento rok je to novinka v podobe malých dámskych slamených klobúčikov.

Klobúky sú u nás veľmi netradičným a nie až tak bežným módnym kúskom. Ako vznikol tento skvelý nápad začať práve s klobúkmi?
Inšpirovala som sa zahraničím, kde som videla podobný štýl klobúkov, avšak na slovenskom trhu niečo také chýbalo, v čom som videla veľkú príležitosť. Dizajn a kreatívna práca ma vždy bavili a napĺňali, čo bolo pre mňa veľkým pozitívom a napokon aj motiváciou naštartovať takýto biznis.

Nie každá móda sa hodí skutočne každému. Pre akú cieľovú skupinu sú klobúky značky WNDRLND určené?
Áno to je pravda. Prekvapivo klobúky WNDRLND kupujú ženy od násťročných, až po dámy naozaj každej vekovej kategórie. Sú to však najmä ženy, ktoré majú rady originalitu a personalizované produkty. Túžia po niečom, čo je ich. Je veľmi malá pravdepodobnosť, že prídete na pláž a stretnete tam človeka s totožným klobúkom, keďže každý je svojský a najmä navrhnutý podľa vás.

Zákazníci čoraz viac kladú dôraz i na kvalitu jednotlivých módnych kúskov. Z akého materiálu sú klobúky WNDRLND vyrobené?
Klobúčiky sú vyrábané z lisovaného papiera a s radosťou zvládajú vodu aj slnko. Od bežne dostupných klobúkov sa líšia tým, že na okraji každého klobúka je vložený jemný drôtik, čo zabezpečuje, aby vám klobúk nepadal po dvoch noseniach do tváre, ale pevne drží svoj tvar tak, ako keď ste ho kúpili. To sa o klobúkoch, ktoré bežne dostanete v nákupných centrách nedá povedať.

Klobúk je módny doplnok, ktorý sa nedá kombinovať úplne najjednoduchšie. S čím všetkým sa tie vaše dajú najlepšie zladiť?
Keď som s klobúkmi začínala, moja odpoveď by bola plavky. Dnes keď vidím tie perfektné fotky zákazníčok, ktoré s nami zdieľajú na Instagrame, môžem s istotou povedať, že sa hodia aj k bežným letným outfitom a vyzerajú úžasne. Netreba sa báť jemnej extravagancie – móda predsa nemá byť nudná.

Vraví sa, že fantázii sa medze nekladú. Do akej miery je možné si u vás navrhnúť klobúk podľa svojich predstáv?
Taký základný vzorec je farba klobúka, farba nápisu a text na klobúčiku. S týmto pracuje väčšina našich zákazníčok. Je však možnosť klobúčik osviežiť stuhou alebo veľmi obľúbenými farebnými brmbolcami. Na žiadosť však robíme aj rôzne obrázky, ako napríklad lietadlo, plameniak, palma … možností je doslova nekonečno. Už sme robili aj klobúčik zložený čisto len z obrázkov a poviem vám, trvalo mi to 5 hodín. Výsledok však stál za to.

Originalita predáva! Čím sú klobúky značky WNDRLND iné ako všetky ostatné?
Myslím si, že ak vylúčime tradičné klobučníctvo, kde si vytvárate celý klobúk na mieru, je WNDRLND jediný na trhu, čo sa týka personalizovaných klobúkov v tak dostupnej forme. Jedinečnosť je v tom, že každý jeden je odlišný a svojský. Sršia farbami a letom a človek môže pomocou nich vyjadriť náladu, životné motto, kapelu, ktorej je fanúšikom, až po obľúbený hokejový klub (smiech).

Klobúky WNDRLND sú čoraz viac obľúbenejšie. Aké novinky plánujete pre svojich zákazníkov do budúcna? Plánujete aj výrazné zmeny v portfóliu značky?
Zatiaľ sa teším popularite, ktorá je každým rokom vyššia, čo je pre mňa znamením, že portfólio je dobre nastavené a ľudom sa páči. Na základe toho veľké zmeny zatiaľ nie sú v pláne. Osvieženie vidím skôr v podobe nových farieb, či tvarov klobúčikov.

Všetci sme svojim spôsobom vizionári. Kde vidíš značku WNDRLND o desať rokov?
Mojim snom je vidieť značku v zahraničí, na čom aj aktuálne pracujem. Momentálne sme sa rozšírili do Českej republiky, čo ma veľmi teší.

Kde môžu nájsť módni fanúšikovia aktuálnu ponuku klobúkov a akým spôsobom si je možné ich zakúpiť?
Fungujeme najmä na Instagrame pod menom @wndrlnd.hats, kde pravidelne pridávame fotky klobúkov, ktoré sú inšpiráciou pre zákazníčky, ako je možné klobúčik nakombinovať. Minulý rok sme však spustili nový e-shop www.wndrlnd.sk, ktorý slúži pre objednávky a veľmi mi to uľahčilo prácu a zákazníkom objednávanie.

A teraz si trošku zasnívajme … Ak by to bolo v tvojej moci, ktorú svetovú osobnosť by si si vybrala ako tvár značky WNDRLND? Prečo práve takýto výber?
Určite by to bola Sarah Jessica Parker. Je to moja obľúbená herečka a myslím si, že je to naozaj uznávaná módna ikona. Vidieť ju v našom klobúku … hmmm áno veľmi pekný sen (smiech).

Ako by vyzeral klobúk vyrobený špeciálne len pre M magazín.sk?
Bol by to veľký plážový klobúk ružovej farby s čiernym nápisom: It’s all about fashion!

Za rozhovor ďakujeme majiteľke značky WNDRLND – Diane Habánkovej