Rozhodli ste sa vyskúšať ketónovú diétu? Aj tá má svoje pravidlá. Nerobte zbytočné chyby a dosiahnite vysnenú postavu jednoducho a rýchlo. Ten, kto sa o ketónovú diétu a ketózu trošku zaujíma, určite dobre vie, že úhlavným nepriateľom tohto spôsobu stravovania sú sacharidy. To znamená žiadne prílohy, pečivo, ovocie, džúsy, pivo a vôbec nič sladké (ak to nie je sladené umelým sladidlom).

Príjem sacharidov by v dennom jedálničku nemal prekročiť 50 g. Niekomu sa toto množstvo zdá ako dostatočné, teda nič nezvládnuteľného. Je však potrebné si uvedomiť, že každá potravina obsahuje malé množstvo sacharidov.

Zelenina sa tiež počíta!

Z dôvodu správneho trávenia by mala zelenina tvoriť značnú časť takéhoto jedálnička. Denne by jej človek mal prijať okolo pol kilogramu, čo zodpovedá približne 20 g sacharidov, čo je takmer polovica denného príjmu. Navyše pozor!

Nie je najvhodnejšie zjesť večer polkilovú misu zeleninového šalátu naraz. Radšej si zeleninu rozvrhnite aspoň do dvoch denných porcií. Teda 20 g sacharidov rozdelených do dvoch porcií po desiatich, namiesto 20 g sacharidov naraz, predstavuje menšie riziko narušenia ketózy.

Proteínový neznamená vždy nízkosacharidový!

Dávajte si pozor pri výbere potravín, ktoré sú označené ako proteínové alebo bielkovinové. Obsah bielkovín síce bude vyšší, ale neznamená to, že obsah sacharidov bude nízky. Naučte sa čítať nutričné hodnoty takýchto potravín. Keď vás prepadne hlad na cestách alebo počas nakupovania nepripravených, tieto informácie sa vám určite budú hodiť.

Ako na to?

Ketónová diéta je rýchla a jednoduchá cesta, ako znížiť svoju váhu bez hladu a cvičenia. Jedlá, ktoré dorazia až k vám domov, majú minimálny obsah sacharidov. Lenže tie telo potrebuje na to, aby malo energiu, takže si samo poradí. Z tukových buniek začne vytvárať ketóny, ktorými sacharidy nahradí a vy začnete chudnúť. A to už na tretí deň od začiatku diéty!

Cvičiť nemusíte, pretože chudnúť budete pri akejkoľvek činnosti. Nebudete hladní. Vybrať si môžete z desiatok jedál a receptov. Zabudnite na zložité nakupovanie a počítanie kalórií. To sme urobili za vás. Jedlá sú plné vitamínov, minerálnych látok a vlákniny, bez chémie a pridaných glutamátov. Ste celiatik, vegán alebo vegetarián? Ak áno, máme jedlá aj pre vás! Prvé kilá dole budete mať už za týždeň.

Ako čítať etikety?

Na zadnej strane etikiet vždy nájdete tabuľku, kde je prehľadne uvedený obsah tukov, sacharidov a bielkovín. Ak by išlo napríklad o proteínovú tyčinku, ktorá nahradí jednu dennú porciu jedla, obsah bielkovín by sa mal pohybovať od 10 do 20 g bielkovín. Ak sa snažíte chudnúť, obsah tukov by mal byť čo najnižší. Sacharidy by však rozhodne nemali prekročiť 10 g na porciu, ideálny obsah je okolo 5 gramov. V takom prípade môžete potravinu bez obáv do jedálnička zaradiť.

Pridaj komentár