Už 160 rokov si Česi a Slováci môžu pochutnávať na cukríkoch z továrne Sfinx. Ikonické Bon Pari, Hašlerky alebo JOJO cukríky majú v obidvoch krajinách dlhodobú tradíciu a záujem o ne sa stále zvyšuje. Sfinx vyrobí ročne takmer 16 000 ton cukríkov a vďaka prebiehajúcej modernizácii továrne sa tieto objemy v budúcom roku zdvojnásobia. Na popredných priečkach obľúbenosti sa stále držia želé cukríky. Ukazuje sa, že kým Česi sú milovníci kyslej chuti, u Slovákov stále bodujú Hašlerky s tradičnou anízovo-bylinnou chuťou.

Továreň Sfinx už viac ako pol druhého storočia zásobuje obľúbenými sladkosťami nielen Čechov a Slovákov. Počas 160-ročnej existencie rozšírila distribúciu takmer do celej Európy, Austrálie či Ázie. História závodu sa začala písať v roku 1863, odvtedy sa rozširuje a rozvíja. Aktuálne prechádza najväčšou modernizáciou vo svojej histórii. Tá umožní zvýšiť výrobu cukríkov v budúcom roku až o polovicu súčasnej produkcie (na zhruba 29 500 ton) a rozšíriť tak distribučné portfólio napríklad na Taiwan. Zároveň prispeje k vzniku desiatok nových pracovných miest v Zlínskom kraji.

„160 rokov existencie ukazuje na tradíciu, skúsenosti, ale aj význam prinášať stále niečo nové a aj do budúcnosti relevantné. Výročie je pre nás pomyselným míľnikom, ktorý začína písať novú kapitolu továrne. Vďaka 51 miliónovej investícii bude totiž Sfinx od roku 2024 jedinou továrňou Nestlé, ktorá vyrába v Európe cukríky. Stáva sa tak cukríkovou veľmocou na svetovej úrovni,“ hovorí Nina Križanová, riaditeľka závodu Nestlé Sfinx.

Začalo to Hašlerkami a cukríkmi Slavia, potom sa pridali Bon Pari a od roku 2004 tiež známe JOJO Kyslé dážďovky alebo gumové Medvedíky. Česi aj Slováci milujú sladké, dáta však ukázali aj rozdiely. U Čechov ukázali prekvapivú vášeň po kyslých cukríkoch. V rámci kategórie želé, ktoré sú už stálicou medzi favoritmi, v obľúbenosti medziročne stúpli najviac Kyslé dážďovky, a to o 38 percent.

„Z dlhodobého hľadiska sa hlavné trendy nemenia. Stále najobľúbenejšia a zároveň najrýchlejšie rastúca je kategória želé cukríkov, kde má najväčší podiel značka JOJO. V rámci tejto kategórie však vidíme rastúci trend kyslých želé cukríkov. Najpredávanejšie sú práve Kyslé dážďovky, ktoré dokonca predbehli aj ikonické gumové cukríky Medvedíky. Preto sme sa rozhodli tento rok rozšíriť portfólio o kyslú novinku s názvom JOJO Kaktusáci,“ hovorí Anna Růžičková, brand manažérka Nestlé pre cukríky.

V prípade Slovákov sú na popredných priečkach síce tiež kyslé želé cukríky či gumové Medvedíky. Holdujú však viac ako Česi anízovo-bylinkovej chuti ikonických Hašleriek, ktoré sú tu najpredávanejšou cukrovinkou zo Sfinxu. Hašlerky a napríklad aj obľúbený Anticol ľudia používajú nielen na osvieženie dychu, ale aj v čase respiračných ochorení. Ich spotreba tak stúpa práve v zimných mesiacoch. Naopak, sezóna ikonických želé cukríkov JOJO narastá s príchodom teplého počasia a leta.

Nestlé je najväčším výrobcom potravín a nápojov na svete. Podniká v 189 krajinách sveta, zamestnáva 328 000 zamestnancov. Poslaním Nestlé je zvyšovať kvalitu života a prispievať k zdravšej budúcnosti. Nestlé ponúka široké portfólio výrobkov a služieb pre ľudí a ich domácich maznáčikov. Ide o viac než 2 000 značiek, od globálnych ikon ako je Nescafé alebo Nespresso, až k miestnym značkám. Základom podnikania Nestlé je stratégia rozvoja výživy, zdravia a vyváženého životného štýlu. Spoločnosť bola založená pred viac ako 150 rokmi vo švajčiarskom Vevey, kde dodnes sídli.

Na Slovensku vyrába v závode Carpathia Prievidza široký sortiment kulinárskych výrobkov pod značkami Maggi a Carpathia. V Česku vyrába Nestlé vo svojich závodoch ZORA Olomouc a SFINX Holešov cukrovinky pod značkami Orion, Kofila, Margot, BonPari, JOJO a ďalšie.

Pridaj komentár