Martin Wallner a Tomáš Huber objavili počas posledného ročníka vysokej školy dieru na trhu a nápad, ktorý sa niesol v hlavách dvoch kamarátov a spolužiakov sa začal stávať skutočnosťou. Ako obaja spomínajú na začiatky značky Mixit, na ktorej produktoch si dnes pochutnáva stále viac ľudí?

„Začínali sme sami dvaja, jeden mixoval produkty, druhý balil objednávky. Dnes máme 50 brigádnikov a dva stroje na mixovanie, ktoré zaberú celú výrobnú halu,“ prezradil Martin Wallner.

Nie všetko však išlo od začiatku ako po masle. Mesiace hľadania správnych dodávateľov, návrh a realizácia obrázkových tubusov, zháňanie grafika, informatika, tvorba webu a mnohé ďalšie záležitosti však položili značke pevné základy. Prišiel rok 2010 a prvé objednávky nenechali na seba dlho čakať. „Podarilo sa nám zákazníkov zaujať a pretože pre nás boli vždy na prvom mieste, radi sa k nám vracali. To bol asi najväčší úspech hneď na začiatku a sme za to neskutočne vďační,“ spomína takmer dojato Tomáš Huber.

Obaja zakladatelia vedeli, že si projekt chcú vymýšľať a viesť po svojom a to sa im vyplatilo. Počas prvých desiatich rokov tak zvládli priviesť na trh novú značku, vytvoriť z nej love brand a navyše neustále rozširovať sortiment, vrátane expandovania do zahraničia, a to bez pomoci cudzieho investora.

A ako je na tom Mixit dnes? Tak, že pomáha finančnými darmi tam, kde je to potrebné. Spomeňme napríklad poslednú predvianočnú kampaň s názvom „Mixuj dobré skutky“, kedy z každého predaného výrobku podporili jeden zo siedmich vybraných charitatívnych produktov. Cesta k súčasnému stavu však nebola úplne jednoduchá. „Hlavné vždy bolo svojmu projektu veriť. My sme od začiatku mali veľmi silnú podporu zákazníkov, ktorí Mixit milovali, takže k pochybnostiam nebol dôvod,“ prezradil Martin Wallner.

V priebehu desiatich rokov sa ponuka z raňajkových mixov rozšírila o chrumkavé, mrazom sušené ovocie, zdravé tyčinky Mixitky, proteínové kaše a drinky a mega obľúbené orieškové nátierky Mixitelly, ktoré sú rovnako ako všetky ostatné produkty bez palmového oleja. Vďaka širokej ponuke produktov si na svoje si prídu aj tí, ktorí sa vyhýbajú lepku, vegáni i diabetici.

A aké sú ďalšie plány? V tomto roku chystá Mixit ďalšie rozšírenie sortimentu, napríklad o ovocné jamy a ovocné „smoothie bowls“. Síce nebudú chrumkavé, ale pretože majú obsahovať vysoké percento ovocia, máme sa rozhodne na čo tešiť.