Tohtoročné veľkonočné sviatky boli prvé, počas ktorých boli obchody zatvorené až celé tri dni. Ako si s tým Slováci poradili? A ako ste si s tým poradili vy? Prognózy boli totiž jednoznačné! Až 68 % Slovákov plánovalo uskutočniť veľkonočný nákup postupne, počas týždňa pred Veľkým piatkom. Vyplýva to z prieskumu nákupného spoločenstva Cashback World. Prieskum sa uskutočnil začiatkom marca 2018 na vzorke 1 842 respondentov starších ako 18 rokov.
Ako draho nás vyšli Veľkonočné sviatky? Prognózy boli jednoznačné!!!
Slováci si už pravdepodobne zvykli na to, že obchody sú počas sviatkov zatvorené. Napriek tomu, že počas tejto Veľkej noci boli obchody zatvorené až celé tri dni – Veľký piatok, Veľkonočná nedeľa a Veľkonočný pondelok, nebol odhadovaný žiadny nárazový nápor v obchodoch. „Z nášho prieskumu vyplynulo, že až 68 % Slovákov plánovalo urobiť veľkonočné nákupy postupne v týždni pred Veľkým piatkom,“ uviedol Ľuboš Kravárik, generálny riaditeľ myWorld Slovakia s.r.o., prevádzkovateľ nákupného spoločenstva Cashback World. Len necelá štvrtina (24 %) Slovákov plánovalo nakúpiť naraz jeden deň v týždni pred Veľkým piatkom a iba 8 % opýtaných okrem čiastočného nakupovania v týždni sa chystalo navštíviť obchody aj počas Bielej soboty.
Prieskum ďalej ukázal, že väčšina Slovákov zamýšľala na veľkonočný nákup minúť od 50 do 100 eur. Uviedlo to až 73 % respondentov. Maximálny rozpočet do 200 eur si stanovila približne pätina slovenských domácností (22 %) a len 5 % Slovákov bolo ochotných na nákupy súvisiace s Veľkou nocou minúť viac ako 200 eur. Rozpočet na sviatočný nákup vo veľkej miere súvisí aj s programom počas voľných dní. Prieskum preto zisťoval, kde Slováci plánujú stráviť sviatky. Až 70 % opýtaných uviedlo, že uprednostní pohodlie vlastného domova v kruhu najbližšej rodiny a len približne tretina (30 %) nemá v pláne zostávať doma.
Vo všeobecnosti platí, že Slováci si počas sviatkov radi doprajú a to platí aj o Veľkej noci, ktorá je druhým najsilnejším obdobím na nakupovanie. Zaujímavou a stále málo využívanou možnosťou znižovania nákladov pri veľkých rodinných nákupoch je členstvo vo vernostnom nákupnom programe. „S vernostnou cashback kartou získate pri nákupe u obchodných partnerov späť na svoj účet v banke od 1 % až do 5 % z ceny zakúpeného tovaru, bez ohľadu na to, či je zľavený alebo nie,“ vysvetľuje Ľuboš Kravárik, generálny riaditeľ spoločnosti myWorld Slovakia.