Sila, rýchlosť a vytrvalosť sú alfou a omegou MMA. A zdokonalenie týchto vlastností ide ruka v ruke s pravidelným silovým tréningom nielen v posilňovni. Že sú vaše zápasnícke ambície vysoké? Vytvorte si doma malú posilňovňu, ktorá vašu fyzickú kondíciu poriadne nakopne.

Alipasha / Shutterstock.com

Kým do posilňovne bohato stačí hodiť do tašky uteráky, rukavice a oblečenie, v domácich podmienkach toho k tréningu potrebujete ďaleko viac. V prvom rade je dôležité nájsť to pravé miesto pre vašu súkromnú MMA posilňovňu. Ideálna je garáž alebo samostatná miestnosť, aj v obývacej izbe sa však dá vybudovať kút na cvičenie. Čo sa týka výbavy, vezmeme to pekne poporiadku, teda od zahrievacej časti až na koniec.

1. Cvičebná podložka, alebo tatami

MMA posilňovňu si môžete zariadiť všade tam, kam sa vám vojde väčšia aspoň dva metre dlhá cvičebná podložka alebo tatami. Športová podlaha je totiž v domácej posilňovni prioritou číslo jedna. Šetrí vaše nohy pri tréningu, ale zároveň poskytuje bezpečnosť pri pohybe, tlmí pády a vďaka protišmykovému povrchu poskytuje vášmu telu stabilitu.

2. Švihadlo na rozohriatie

Základom každého tréningu je poriadne si rozpumpovať krv v tele. Správnym rozohriatim svalového systému sa dá predchádzať natiahnutiu svalov a úponov. K tomu vám tiež  pomôže thajský olej, ktorý dokonale prehreje svaly ešte pred začiatkom tréningu. Hneď skraja sa ale rozcvičte pár minút vytrvalostným preskakovaním cez švihadlo. Pre intenzívny tréning, ktorý vám zlepší koordináciu a rýchlosť nôh, sú potom ideálne záťažové švihadlá s protišmykovou rukoväťou.

3. Boxovacie vrece

Čo by to bolo za MMA posilňovňu, keby ste si v nej nemohli zdokonaľovať svoje úderové techniky? Presné a rýchle háky a zdviháky sa skrátka bez pravidelného tréningu nenaučíte. V závislosti na vaše priestorové podmienky si preto kúpte kvalitné boxovacie vrece, hrušku, alebo v lepšom prípade oboje. Vrecia totiž zdokonalia údery aj kopy, boxovacia hruška zase rýchlosť vašich rúk a timing.

4. Zrkadlo

Ďalšou fázou tréningu je tieňovanie, ktoré vám pomôže nacvičiť údery, kopy a ich kombinácie pre sparring so súperom. Pokiaľ si chcete tréning užiť so všetkým, tieňujte v rukaviciach a Stopujte si jednotlivé kola. Pomôže vám to plne sa koncentrovať na imaginárneho súpera.

5. Rukavice

Pre domáce vzpieranie, posilňovanie a tréning úchopov a potom budete potrebovať pevné rukavice. Netreba snáď opakovať, že ruky sú v MMA základ všetkého a kvalitné rukavice sú tak absolútnou nevyhnutnosťou, či už cvičíte doma alebo v posilňovni. Chránia kĺby, spevňujú zápästia a tlmia vibrácie.

6. Pomôcky na posilňovanie

Neodmysliteľnou súčasťou tréningu je posilňovanie s vlastnou váhou alebo špeciálnymi pomôckami. Aké vybavenie si domov zaobstaráte záleží len na vašich preferenciách. Ak hľadáte nástroje pre posilňovanie celého tela, ideálne sú medicinbal, Kettlebell, záťažové vesty alebo činkové sety. 

Reakčná loptička

Rýchlosť a koordináciu je síce najlepšie vytrénovať so súperom v ringu, ani doma ale nemusíte zaháľať. Reakčná loptička je praktickou treningovou pomôckou pre maximálny výkon. Loptička na gume zlepší váš postreh, koncentráciu pri zápase a flexibilitu.

Nezabudnite si dať po každom tréningu zase pár minút strečing alebo si zabehať. Správne rozohriatie svalov síce pomáha predchádzať zraneniam, napriek tomu sa po tvrdom tréningu môže stať, že si natiahnete nejaký úpon alebo sval, pre tieto prípady je dobré mať v doma tejpovaciu pásku, ktorá zafixuje natiahnuté časti tela, aby sa nenamáhali.

Pridaj komentár